Stvaranje bolje svakodnevice za što više ljudi

Poslovna ideja kompanije IKEA je da ponudimo širok asortiman dobro dizajniranih i funkcionalnih proizvoda za opremanje doma po tako pristupačnim cenama da veliki broj ljudi može da ih priušti.

U većini slučajeva, lepo dizajnirani proizvodi za opremanje doma izrađeni su za mali broj ljudi koji može da ih priušti. Od samog početka razvoja kompanije, IKEA je imala drugačiji pristup. Odlučili smo da se okrenemo potrebama što većeg broja ljudi. To znači da su naši proizvodi dizajnirani da odgovore na potrebe velikog broja ljudi širom sveta: ljudi s različitim ukusima, snovima, porodičnim situacijama, materijalnim mogućnostima, kojima je zajednička želja da svoj dom i svakodnevni život učine lepšim i prijatnijim.

Napraviti kvalitetan i lep, ali skup nameštaj nije izazov i računica je jasna, uložiti koliko god je potrebno u dizajn i proizvodnju nameštaja i shodno tome formirati cenu koju kupac treba da plati. Ali napraviti kvalitetan, dugotrajan i lep nameštaj po niskim cenama nije lako i zahteva potpuno drugačiji pristup dizajnu proizvoda. Ovaj pristup u suštini se oslanja na traženje jednostavnih rešenja, i na štednju u svim fazama proizvodnog procesa, osim na idejama.

Do cilja ne možemo sami

Naša poslovna ideja podrazumeva partnerstvo s kupcima. Prvo mi obavimo svoj deo posla, gde naši dizajneri rade zajedno s proizvođačima kako bi došli do inovativnih rešenja u proizvodnom procesu. Onda tražimo pouzdane dobavljače koji raspolažu adekvatnim materijalima. Zatim kupujemo proizvode u velikim količinama, što nam omogućava povoljnije poslovne aranžmane, i čini naš proizvod jeftinijim za kupce.

I ti učestvuješ

Putem IKEA kataloga ili u našoj robnoj kući, ti biraš proizvode koje uzimaš u našem prostoru za samoposluživanje. Zbog pljosnatog pakovanja, naši proizvodi su laki za transport, a kod kuće ih sastavljaš ti. To znači da mi u cenu proizvoda ne uračunavamo ono što naši kupci mogu lako da urade i sami. Ovim pristupom, zajedno štedimo novac.